31.03.2013

Wyzwanie – cztery sprawności językowe w cztery tygodnie


Dzisiaj mam dla Was i dla siebie propozycję czterotygodniowego wyzwania. W ostatnim czasie pisałam o wszystkich sprawnościach językowych i ćwiczeniach z nimi związanych. Teraz przyszedł czas na przejście od teorii do praktyki.


Proponuję Wam cztery tygodnie intensywnej pracy nad czterema sprawnościami językowymi. Tylko 4 tygodnie, po których wyzwanie się skończy i aż 4 tygodnie, po których będziemy czuć ogromną satysfakcję z miesięcznej pracy.

Wyzwanie rusza jutro, 1 kwietnia (to nie żart ;)). A to jego ogólne zasady:

1. Każdy tydzień będzie poświęcony innej sprawności:

I tydzień: 1-7.04 PISANIE
II tydzień: 8-14.04 SŁUCHANIE
III tydzień: 15-21.04 CZYTANIE
IV tydzień: 22-28.04 MÓWIENIE

2. Cele wyzwania:
  • motywacja – podejmując wyzwanie, motywujemy się, mobilizujemy się do działania; mamy konkretny cel do zrealizowania;
  • nauka – miesiąc nauki = ogrom satysfakcji, brak poczucia winy, że znowu nic nie robimy i nowe informacje w głowie;
  • budowanie strategii – ćwiczymy wszystkie sprawności językowe, próbujemy wielu metod i sposobów na naukę; wybieramy metody najlepsze dla nas, budując swoją strategię językową i wyrabiamy w sobie nawyk codziennej nauki.

3. Sami ustalamy sobie plan działania – ile minut dziennie będziemy ćwiczyć, ile razy w tygodniu i kiedy. Ważne, aby na początku tygodnia sporządzić dokładny plan. Ja poświęcę się nauce godzinę dziennie (od 9 do 10) od poniedziałku do soboty.



Nie ma znaczenia, na jakim etapie nauki jesteście, nie ma znaczenia, jaki plan sobie stworzycie, ważne, żeby ten miesiąc był miesiącem nauki. Jeśli macie ochotę się przyłączyć – zapraszam serdecznie :) Możecie napisać o tym w komentarzu dla wzmocnienia motywacji, możecie też po prostu zdecydować się na wzięcie udziału przed samym sobą. Jeśli traficie na ten wpis po 1 kwietnia, każdy dzień jest dobry, by rozpocząć wyzwanie :)

Jutro zamieszczę wpis rozpoczynający I tydzień i całe wyzwanie. Zapraszam! :)



A wszystkim, którzy obchodzą Święta Wielkanocne życzę samych wspaniałości, rodzinnej atmosfery, wiosny w sercach, uśmiechu, radości i duuużo szczęścia! Tym, którzy nie obchodzą też ;)

7 komentarzy:

  1. Przyjmuję wyzwanie!!! Język francuski.
    Dzięki za pomysł i za motywację.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rowniez podejmuje wyzwanie. U mnie to bedzie Angielski.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Początek miesiąca, a jednocześnie pierwszy dzień tygodnia pozwalają na podjęcie nowego planu i nowych wyzwań, nie tylko językowych.
    Dziś rano również postanowiłem, że ten miesiąc będzie czasem rozwoju znajomości angielskiego oraz okresem systematycznych (choć krótkich) ćwiczeń fizycznych.
    Zobaczymy jak będzie się syuacja przedstawiała w dacie rozliczenia zobowiązań - 28 kwietnia.
    Powodzenia!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Witajcie, ja również podejmuję wyzwani i dołączam do was 5 kwietnia! Język bułgarski dla początkujących (polecam świetny blog Marysi – bułgarski przy kawie!). U mnie niestety problemy z motywacją, ale mam nadzieję, że dam radę!
    Pozdrawiam i trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ktoś zagląda na "Przy kawie" ;) Dziękuję za miłe słowa i życzę powodzenia :)

      Usuń
  5. jestem juz w trzecim tygodniu. poza pierwszym, w ktorym nie udalo mi sie napisac tekstu, czego bardzo zaluje, ostatni tydzien sluchania był fantastyczny. ściagnelam podcasty z bbc i sluchalam nawet w pracy. teraz czytanie. Czytam czytanki ze starego podrecznika z angielskiego i musze przyznac ze wielu słowek nie pamietam.

    dziekuje Ci zastorzenie tego mobilizujacego do pracy miesiaca. dzieki niemu powrocilam do nauki angielskiego

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Podejmuję wyzwanie :) uważam to za bardzo ciekawy pomysł :) mój język to angielski, znam go dość dobrze, jednak brak mi systematyczności czasami i takie wyzwanie może mnie zmotywować do zwiększenia regularności samodzielnej nauki :)
    zapraszam do odwiedzenia mojego świeżutkiego bloga:
    http://english24na7.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń